نقاشی سبک های مختلفی داشته و هرکدام از سبک ها جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد. امروزه بسیاری از هنر جویان و علاقه مندان به نقاشی به دنبال راهی برای آموزش و یادگیری نقاشی هستند.

نقاشی تکنیک های مختلفی دارد که هرکدام از آنها با روش و ابزار های خاص خود اجرا و ترسیم می شود. در آموزش نقاشی باید به این نکته توجه داشت که شما به کدام یک از تکنیک ها علاقه دارید. پس از آن به انتخاب دوره آموزشی بپردازید.

یادگیری نقاشی نیازمند کسب اطلاعات و دانش اولیه ای است که به عنوان آموزش پایه به شما آموزش داده می شود. هنرجویانی که بدون هیچ آگاهی و شناختی می خواهند شروع به آموزش نقاشی کنند، بهتر است به منظور پیشرفت و سرعت در آموزش ابتدا این دوره های مقدماتی را فرا بگیرند و پس از آن به آموزش دوره هایی که علاقه دارند بپردازند.

معرفی دوره های آموزش نقاشی:

آموزش نقاشی با توجه به مهارت و استعداد دانش آموزان و هنر جویان صورت می گیرد. گروه هنری سبحان دوره های آموزشی مختلفی را جهت آموزش شما عزیزان و هنر جویان آماده نموده است که به معرفی و توضیح پیرامون تعدادی از دور های پر فروش و محبوب می پردازد.

طراحی: این تکنیک شامل دو دوره پایه و پیشرفته می باشد. هنرجویان عزیزی که برای اولین بار به نقاشی می پردازند و قصد آموزش آن را دارند می بایست دوره طراحی پایه را فرا گرفته و پس از آن به استفاده از سایر دوره های آموزشی نقاشی بپردازند. در دوره طراحی پایه شما با اصول اولیه نقاشی آشنا می شوید و به راحتی می توانید این اصول را در سایر تکنیک های پیاده سازی کنید.

تکنیک سیاه قلم: آموزش سیاه قلم از محبوب ترین سبک های نقاشی می باشد. در این تکنیک می توانید با کسب مهارت سوژه های زیبایی را ترسیم کنید. آموزش این تکنیک در چهار بخش آماده شده است. دوره مبتدی و نیمه پیشرفته از دوره هایی است که لازم است در ابتدا مورد آموزش قرار بگیرد و پس از آن به آموزش دوره های هایپر رئال، کودک و پرنده بپردازید. در ترسیم تکنیک سیاه قلم با روش هایی آشنا می شوید که می توانید آن ها را در سایر تکنیک های نقاشی نیز استفاده نمایید.

تکنیک مداد رنگی: در آموزش تکنیک مداد رنگی چهار دوره برای شما مهیا نموده ایم. دوره اول با نام آموزش مبتدی، مخصوص هنرجویان تازه کار است که برای اولین بار با تکنیک نقاشی با مداد رنگی آشنا می شوند. پس از طی این دوره می توانید از آموزش سه دوره باقی مانده با نام های دوره نیمه پیشرفته، دوره هایپر رئال و دوره پرنده و طبیعت بی جان استفاده نمایید. در دروه های بعد شما با روش های مختلف نقاشی با مداد رنگی آشنا می شوید که قدرت شما را در ترسیم مناظر و جلوه های سخت آماده و آموزش می دهد.

تکنیک آبرنگ: این تکنیک در دو دوره مبتدی و نیمه پیشرفته آماده شده است. در دوره مبتدی با اصول اولیه این تکنیک آشنا می شوید و پس از آن شما آماده ترسیمات نیمه حرفه ای با آبرنگ می شوید. در ادامه می توانید با فراگیری آموزش نیمه پیشرفته به راحتی به کار با آبرنگ بپردازید و مناظر و جلوه های زیبایی خلق کنید.

در این قسمت دوره های آموزش دیگری از جمله دوره آموزش ویژه کودکان و بزرگسالان، دوره طراحی لباس و همچنین دوره آموزش اسکیس و راندو جهت آموزش شما عزیزان آماده گردیده است. در این دوره ها می توانید تکنیک مورد نظر را به خوبی آموزش ببینید و پس از برطرف نمودن اشکالات به راحتی ترسیمات خوبی از خود خلق کنید.

این نکته قابل ذکر می باشد که از مسائل مهم در یادگیری نقاشی استفاده از ابزار و وسایل مناسب هر تکنیک می باشد. بکارگیری ابزار نامناسب موجب خستگی و بی حوصلگی شما در آموزش می شود. بهتر است از ابزار هایی با کیفیت بالا استفاده کنید تا انگیزه شما را در آموزش از بین نبرد و شما را جذب آموزش کند.